treasured trash projectには、プロダクト、インテリア、グラフィック、アートなど、ジャンルを超えて集まったデザイナーが多数参加しています。

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ASYL

アジール (Graphic Design Studio / Tokyo, Japan)

『ワイアード』日本版のアートディレクションを終えた佐藤直樹が、メディアの横断を目指してスタートさせたデザイン会社。グラフィック、映像、ウェブなど多種多様なメディアに対応しつつ、企画・ディレクション・デザインをトータルに行う。2006年にtreasured trash projectをgift_と共にスタート。また、都市再生を目指すCET(Central East Tokyo)のプロデュースも推進中。サンフランシスコ現代美術館パーマネントコレクション、NY ADC銀賞、他国内外にて受賞多数。www.asyl.co.jp

ASYL, former ASYL DESIGN and ASYL CRACK, is a graphic design studio that Naoki Sato established after finishing art direction of WIRED Japan. They do planning, direction and design thoroughly crossing over many fields such as graphic design, movies and the web. Started trasured trash project with gift_ in 2006. Also producing CET(Central East Tokyo), a project for regeneration and rediscovering the value of the central eastern districts of Tokyo. Won numerous awards around the world such as NY ADC Merit awards, and chosen for San Francisco Museum of Contemporary Arts permanent collection. www.asyl.co.jp

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treasured trash
(Visual Communication, Product, 2006/2007-)

treasured trash projectのプロデュース、キュレーション、ヴィジュアルディレクションを担当。

ASYL is producing treasured trash project. Also taking charge of the curation and the visual direction.

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gift_

gift_ (Space Design/Creative Unit / Tokyo, Japan)

光や音などの環境エフェクトを重視したスペースデザインとデザインプロジェクト等の企画制作を手がけるクリエイティブユニット。実験室本屋gift_labを事務所に併設。周辺アーティスト、クリエーターと恊働したメディアートプロジェクトやサウンドインスタレーション、ライブイベント等の発信活動も続けている。www.giftlab.jp

They do total cultural design oriented mainly with space design. Sound, graphic and movie design and direction business are also some of our main consideration. Also they have gallery & shop called "gift_lab." The gallery introduces music, design, art, culture, etc. This showroom is mainly their base to present their philosophy towards the world besides what they do above. www.giftlab.jp

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treasured trash
(Communication, Space Design, 2006/2007-)

treasured trash projectのプロデュース、キュレーション、空間構成を担当。

gift_ is producing treasured trash project. Also taking charge of the curation and the space design.

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Kazuhisa Yamamoto (Donny Grafiks)

山本和久 (Donny Grafiks) (Art Director / Tokyo, Japan) 

Donny Grafiks主宰。1994年多摩美術大学グラフィックデザイン科卒。フラミンゴスタジオを経て1997年独立。ミニマムな表現で最大限の効果をコンセプトにCIからエディトリアル、Webまで幅広く活動。最近ではIID(世田谷ものづくり学校)のADやexcite デザイナーズポータル、国立新美術館のSOUVENIR FROM TOKYO(SFT)での「FROM TOKYO」展、SFT×UTのTシャツプロジェクトの参加など。 www.donnygrafiks.com

Kazuhisa Yamamoto aka Donny Grafiks graduated from the Tama Art University graphic art department in 1994. Became independent after working at Flamingo Studio in 1997. His design policy is minimum expression but maximum effects. Crossing over many fields such as CI, editorial, and the web. Recent activities: AD for IID and excite designers portal. Contribution to "FROM TOKYO" exhibition at SFT, THE NATIONAL ART CENTER, TOKYO and T-shirts project for SFT x UT, etc. www.donnygrafiks.com

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minimum but maxmum / PICTOLOGY
(Pictogram, 2006/2007-)

今後の分別ゴミピクトグラムのニュースタンダードになるような、視覚伝達デザインを会場内のサイン等でも確実に表現してみたい。こうして生まれくるピクトたちが、ひとつのストーリーを紡ぎだす絵本をつくってみたいと思っています。

かつて文字が生まれる以前、情報の視覚伝達手段として有効な役割だった絵文字。洞窟等に記されたそれらを見ると、伝えようとした事実のみならずその背景にある風景や文化が見えてきて、より深く理解できることがある。それらと同じように意味を正確に伝えつつイメージの広がりによって、より強く伝わるものを表現したい。

I want to create the new standard pictogram for the teash/resource box. I also wish to create some series of picture books of the new pictogram.

The pictograph was one of communication tools before the letter appeared. Looking at the pictograph in the ancient cave, sometimes we can understand the scenery and culture more deeply as well as the fact. Creating strong pictogram that tells us the exact meanings and stimulates our imagination.


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Kei Sato (ecocolo)

佐藤啓 (ecocolo) (Editor / Tokyo, Japan)

1977年生まれ。ロンドン大学メディア学部修士課程卒業。在学中よりカルチャー誌『Tank』の編集に携わる。03年に帰国後、フリーの編集者に。06年より編集長としてエコ・コンシャスな暮らし方を提案するライフスタイル誌『ecocolo(エココロ)』を手掛ける。www.ecocolo.com

Born in 1977. Graduated from University of London, master course of media studies. He was involved in editing of "Tank" a culture magazine while attending university. After returning home in 2003, he became a freelance editor. In 2006, he's installed as a editor in chief for the lifestyle magazine "Ecocolo" that proposes an eco-conscious way to live. Now he's being active to it. www.ecocolo.com

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treasured trash prologue book
(Book, 2006)

「ecocolo(エココロ)」は「エコを感じるココロ」。そんなココロを持つすべての人に向けて、都市ならではの「自分に優しく地球に優しい暮らし方」を提案するライフスタイル・マガジンです。「treasured trash prologue book」の編集、制作をしています。

‘ecocolo’ means our minds (kokoro) to feel nature and environment. For all people who have ‘ecocolo’, the eco-conscious lifestyle magazine suggests the ways of living which make not only ourselves but also the earth. We edit and produce a prologue book of treasured trash project.

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REWIND

リワインド (Creative Agency / Tokyo, Japan)

リワインドは、コミュニケーションをデザインする会社です。企業のブランド戦略、広告表現、商品開発、NPOの広報活動支援など、さまざまな活動を行っています。総勢6名の小規模なオフィスですが、規模やメディアにかかわらず「肉声で伝わる表現」をめざしています。

REWIND is a company for design communications, dealing with various activities of Corporate branding, ADs, Product development, PR support for NPO and so on. Aiming at "the expression of a natural voice" regardless of the scale or media though it is a small-scale office of six whole numbers.

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EVERYTHING HAS A NEXT LIFE!
(Communication, 2006)

treasured trash projectのコンセプトを、“言葉”の力でストレートに表現します。この世の中に必要ないものなんてない。

We express the "treasured trash project" straightly by the power of the word. "Nothing is worthless."

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Shingo Ohno

大野真吾 (Creative Director / Tokyo, Japan)

webを中心にしながらも、映像、グラフィック、音楽、全ての表現活動を行っているディレクター。受賞歴:カンヌ国際広告賞、NYフェスティバル、ロンドン国際広告賞、TIAA等。
Widen+Kennedy Tokyo (office)>www.wk.com/#/offices/5/
Merce Death (music)>www.mercedeath.com

I'm a creative director who makes web sites, movies, graphics, and also music. Awards: Cannes Cyber Lion, NY Festival,London International Advertising Awards, Tokyo Interactive Ad Awards.
Widen+Kennedy Tokyo (office)>www.wk.com/#/offices/5/
Merce Death (music)>www.mercedeath.com

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The Reducer
(Interactive contents, 2006)

『3R』という、日本にはまだなじみの薄い言葉を、わかりやすく伝えるためのインタラクティブコンテンツ。特に今後最も重要になってくるであろう『Reduce』という考え方に『気づく』ことで、次の行動に繋がっていけばいいなと思います。自分も含めて。

This is an interactive content that it explain about the“3R”. This word is not so popular in Japan. But we need to know about these things. Especialy, I want to explain about “Reduce” that it will become to the most important thing in our future.

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Yuji Tokuda (canaria)

徳田祐司 (canaria) (Art Director / Tokyo, Japan)

アートディレクター。電通、オランダのKesselsKramerを経て、今年6月、コミュニケーションデザインカンパニー、canariaを設立。広告を中心に、様々な分野や国で活躍中。
www.canaria-world.com

Art director. Worked for DENTSU and KesselsKramer in Holland, he's just established a communication design company, canaria. Taking an active part in advertisement, various fields and countries. www.canaria-world.com

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SEE YOU AGAIN!
(Visual Communication, Product, 2006/2007-)

人とゴミの新しい関係を作りたいと思い、ゴミを捨てる時に一つのセリフを用意しました。「SEE YOU AGAIN!」は捨てる行為が最後の別れではない事を伝えたかったから。

"SEE YOU AGAIN!" is a saying inspired by garbage to be used after acts of consumption. Abandonment is never the last parting. This phrase extends and modifies the relationship between people and objects.

SEE YOU AGAIN! paper (2006)
SEE YOU AGAIN! sticker (2006)
SEE YOU AGAIN! x The New Shoppingbag distributed by GAS AS I/F (2006)
SEE YOU AGAIN! coaster (2007)
100%PET素材で出来た、リサイクル可能なドリンク・コースター
Material: Ecopanel of 100% PET